Aizat Tukar Baju Lebih 50 Helai Untuk Iklan DiGi? - Terowong Informasi

Breaking News

Aizat Tukar Baju Lebih 50 Helai Untuk Iklan DiGi?

Baru-baru ini, Aizat berlakon iklan TV terbaru daripada DiGi dan dia kena tukar lebih daripada 50 T-shirt. Memang banyak gilerkan? Aizat memang best dalam iklan DiGi ini. Lepas ni mesti ada melamar Aizat berlakon drama ke atau filem. Tahap komitmen Aizat dan pelakon yang lain amatlah tinggi. Bayangkan 14 jam masa produksi dan ada segelintir pelakon lain pula kena tukar 100 lebih T-shirt. Dengar cerita ada yang sampai muntah-muntah dan pengsan. Ish..ish..ish..itu lah orang suruh makan minum tak nak, nak jaga badan konon.
Sebenarnya iklan ini diilhamkan daripada video klip “Homesick Subterranean Blues” dari Bob Dylan tahun 1967. Old skool rock uols, memang klasik. Iklan ini memang lain daripada apa yang pernah DiGi keluarkan. Seingat kami memang tak pernah nampak lagi iklan seperti ini keluar kat Malaysia. Satu perkataan boleh gambarkan iklan ni, “WOW”. Mana taknya, DiGi gunakan teknik stop motion dengan teknik fotografi dimana setiap satu syot memerlukan 30 gambar! Cuba bayangkan 30 saat punya iklan kena buat lebih daripada 1000 gambar!!!


Hackers tabiklah kepada pasukan produksi DiGi. Hackers bukanlah pakar dalam teknik filem sangat tapi warna dan syot dari iklan ini mantap. Dari situ kita boleh lihatkan Oklah, kepada pelanggan DIGi yang kaki SMS tu, apa lagi cekidaaauuuuutttttt Buddyz Bonus!!!!!

3 comments

Unknown said...

tak pe...laki tukar baju kejap saja...hehehe

Anum said...

senang bukak dan pakai
hehehe

Terowong Informasi said...

yup..kalau gurl?hehe..lama skit kot