Perlu Ke Kereta Pasang Langsir? - Terowong Informasi

Breaking News

Perlu Ke Kereta Pasang Langsir?

Tadi semasa Hackers hantar wife ke HUKM, Cheras, ternampak pula satu benda pelik di mata Hackers. Hackers ternampak sebabnya masa itu Hackers berhenti di traffik light. Ada satu kereta awek ni pasang langsir di kereta. Eh, ini rumah bergerak ke? Perlu ke pasang langsir?
Banyak persoalan Hackers tertanya-tanya di minda ini sampai masuk ke blog. Hahaha.
Kalau Hackers fikirkan negatif, pasang langsir boleh cover line. Apa yang nak cover linenya itu?
Ehem-ehem lah bagi yang belum kahwin dan tengah hangat bercinta. Kalau memikirkan secara positif pula, mungkin nak mengelakkan silau di luar akibat cuaca panas ataupun malu orang luar pandang dia. Itu secara positiflah ye. Tapi hakikatnya, ia adalah satu kesalahan undang-undang sebenarnya tau. Jika ada roadblock JPJ, pastinya akan ditahan dan dikenakan tindakkan saman.
Mesti ramai tak tahu kan?
Senang cerita, tak usahlah pasang langsir di kereta itu. Itu bukan rumah tapi kereta. Kalau tak nak rasa silau di luar, tinted la cermin ini gelap sedikit. Jangan gelap sangat. Lagi senang...

1 comment

Anonymous said...

Kalau tinted gelap kena sman jpj jugak. Setakat tinted yg jpj approved tu mane la nak halang silau mentari. Kot mane pun kena ada penghalang. Langsir ni perlu..terutamanya yg ada anak kecil. Lagi la perlu. Nak menyusukan anak,nak bg anak tak silau.kalau silau saje takpe,panas tu terase sekali. So, langsir ni perlu dan aku pun dalam proses kajian bagi menghasilkan langsir utk kereta.

P/s : lampu led pun salah kalau nak ikut undang2 jpj.