Samsung Galaxy Camera : Pencabar DSLR - Terowong Informasi

Breaking News

Samsung Galaxy Camera : Pencabar DSLR


Samsung terus melangkah arah kehadapan lagi dengan penciptaan model gajet terbaru mereka iaitu Samsung Galaxy Camera. Ia bukan handphone tetapi kamera yang dilengkapi ciri wifi, memori slot Micro-SIM, 3G dan; 4G connection yang membolehkan anda kongsi gambar atau upload ke Facebook, Twitter, Instagram atau sebagainya. Dahulunya, medel ini dikaitkan dengan model terbaru samsung iaitu Samsung Galaxy Note II tetapinya ianya bukan. Samsung Galaxy Camera menggunakan sistem Android terkini iaitu Jelly Bean dan dilengkapi skrin sesentuh yang berukuran 4.8" dibelakangnya.

Bro Nasa tidak pasti akan kualiti yang boleh dicapai oleh Samsung Galaxy Camera ini. Ciri kamera ini sama seperti kamera DSLR yang mempunyai ISO yang tinggi dan pengambilan gambar yang cepat dan berkualiti. Samsung nampaknya mahu layan Nikon DSLR yang sebelum ini mahu melawan Apple.


Samsung Galaxy Camera ini mempunyai sistem Pro Smart Mode yang membolehkan anda memilih senario gambar seperti waterfall trace dan night trace untuk tangkapan pantas. Yang menarik pada produk Samsung Galaxy Camera ini adalah, anda boleh merakam video dengan cara slow motion. Jadi, anda tidak perlu menggunakan apa-apa software lagi selepas ini. Ia telah disiap segera. Kamera ini mempunyai 16 megapixle (21x zoom), 1.4GHz quad-core processor, HD Super Clear LCD, mempunyai  sensiviti sehingga ISO 3200 dan mempunyai bateri yang tahan lama iaitu 1,650 mAh battery. Ia sudah dipasarkan december 2012 ini.  Harga dipasaran lingkungan RM2000 ke atas.

Video Update :

Sumber : engadget

3 comments

ikaa said...

perhhh canggih glerr...tp sah2 xmampu pnya ikaa nk beli kan :(

Terowong Informasi said...

tu baru skit ikaa..samsung banyak ag nak kuarkan gajet baru

Top Niaga said...

Pergh.. bestnya..