Lelaki Dan Kartun Susah Nak Dipisahkan? - Terowong Informasi

Breaking News

Lelaki Dan Kartun Susah Nak Dipisahkan?

Kartun atau animasi yang digelar zaman sekarang masih tidak ditelan zaman walaupun zaman semakin moden. Kewujudan kartun ini telah lama lagi sejak pada zaman perang dunia pertama lagi. Pada zaman dahulu, kartun seperti Mickey Mouse sahaja yang wujud ketika itu. Itu kemungkinan ye.


Pada zaman sekarang, pelbagai kartun dan animasi telah dicipta. Peminat kartun dan animasi ini hanya diminati oleh kaum lelaki sahaja? Benar ke? Pada pendapat Bro Nasa sendiri, ada benarnya kartun ini lebih diminati oleh kaum lelaki berbanding perempuan. Sejak kecil lagi, kanak-kanak lelaki lebih suka menonton rancangan kartun berbanding dengan kanak-kanak perempuan. Mungkin jiwa lelaki lebih terarah kepada watak superhero. Bro Nasa sendiri akui, masih berminat dengan kartun seperti Dragon Ball Z. Mungkin jalan cerita kartun tersebut membuatkan jiwa terpaut dengannya. Cuba anda tanya kepada kanak-kanak lelaki pada zaman sekarang, cerita apa atau kartun apa yang mereka minati? Pasti mereka akan menjawab kartun yang menjurus kepada watak superhero.


Menonton kartun sebenarnya ada bagusnya kerana kartun jarang menyampaikan masej yang kurang baik berbanding cerita yang realiti. Ia bergantung kepada kartun yang ditonton. Kartun dari Jepun lebih diminati oleh kanak-kanak lelaki dan juga lelaki dewasa. Lelaki dan Kartun memang sukar dipisahkan ok. Ini sekadar pendapat Bro Nasa, jika anda mempunyai pendapat sendiri bolehlah komen di bawah artikel ini.

2 comments

Unknown said...

hmm, setakat ni lyla tak pernah lgi jmpa llki yg x prnah minat kartun..

Terowong Informasi said...

Mesti adanye.. Xkan dpn lyla dia nk tunjuk..dh kawin baru tau siapa dia..huhu