Perbezaan Rojak Mamak Dengan Rojak Asma - Terowong Informasi

Breaking News

Perbezaan Rojak Mamak Dengan Rojak Asma


Rojak


Rojak merupakan makanan yang sedap di makan ketika di waktu petang. Ia boleh didapati di kedai mamak ataupun di warung tepi jalan. Terdapat pelbagai jenis rojak yang ada di Malaysia antaranya Rojak Mamak, Rojak Mee, Rojak Ayam, Rojak Petis dan juga Rojak Buah. Tapi hari ini bro nak menekankan 2 jenis rojak sahaja iaitu Rojak Mamak dan Rojak Asma.

Rojak Mamak


Rojak Asma merupakan rojak yang popular di negeri selatan tanah air iaitu Johor. Rojak Asma dengan Rojak Mamak tidak sama tetapi kuahnya sahaja yang sama. Cara penyediaan rojak asma berlainan sedikit. Jika anda melihat bahan rojak asma, anda akan dapat melihat cucur tepung, jejari ketam, fish ball, fish cake, salad, hirisan lada hijau,tempe, telur, timun dan tauhu. Kuahnya hanya menggunakan kuah kacang yang pekat seperti rojak mamak.

Rojak Asma


Bila kita bandingkan antara kedua rojak ini, ia memang sama rasa tetapi berbeza cara penyediaannya. Bagi Bro lebih berminat dengan rojak asma kerana bahannya terdapat pelbagai berbanding dengan rojak mamak. Jika anda pergi ke Johor, apa kata anda cuba beli dan rasa kenikmatannya. Pasti terangkat punya.

Kredit Gambar : http://www.azlitamasammanis.com/

No comments