Restoran Tareem Hadramawt, Menu Nasi Arab Terbaik - Terowong Informasi

Breaking News

Restoran Tareem Hadramawt, Menu Nasi Arab Terbaik

Restoran Tareem Hadramawt, Menu Nasi Arab Terbaik

Makanan arab bukan merupakan menu asing dikalangan masyarakat Malaysia. Makanan ini biasanya dihidangkan dengan kuantiti yang sangat banyak seperti mana orang arab biasa makan. Bro telah mengunjungi Restoran Tareem Hadramawt di Taman Sepakat Indah, Kajang untuk menikmati Lamb Kabsah yang sangat Power ini. Restoran ini mempunyai 2 cawangan antaranya di Damansara dan Kajang. Restoran yang mengetengahkan masakan arab dari negara Yemen.

Restoran Tareem Hadramawt, Menu Nasi Arab Terbaik

Bro sudah mencuba buat kali kedua di restoran ini dan ternyata Lamb Kabsah di sini memang sedap dan kuantitinya banyak. Tekstur Daging Lamb Kabsah ini memang lembut dan enak kerana ia dimasak tidak terlalu kering. Terdapat juicy pada daging ini yang membuatkan anda berselera untuk menikmati makanan di sini. Bro cuba bandingkan dua restoran nasi arab dengan menu Lamb Kabsah iaitu Restoran Saba di Cyberjaya dan Restoran Tareem Hadramawt dan ternyata Lamb Kabsah di Tareem Hadramawt antara terbaik di Selangor!! Selain menu kabsah, ada juga menu yang lain seperti Chicken Mandy, Chicken Madghot dan pelbagai lagi.

Restoran Tareem Hadramawt, Menu Nasi Arab Terbaik

Keselesaan makan di restoran ini boleh dianggap terbaik. Anda boleh pilih sama ada mahu makan di luar restoran sambil hirup udara Kajang atau di dalam restoran yang memiliki penghawa dingin. Kalau nak layan shisha pun ada jika mahu. Layanan di sini cukup baik dan cepat. Pelayan di sini total orang arab. Jika anda berbahasa arab, satu kelebihan. Jika anda mahu bertutur dalam bahasa melayu tiada masalah sebenarnya tetapi takut mereka kurang faham apa yang anda mahukan. Jadi, gunalah bahasa Inggeris bagi memudahkan perantaraan dengan mereka.

Restoran Tareem Hadramawt, Menu Nasi Arab Terbaik

Harga di sini boleh dikatakan murah berbanding dengan restoran lain. Jika ada yang kata mahal pada restoran ini, ia masih berbaloi kerana nasi arab di sini sangat terbaik. Jadi, kepada peminat nasi arab atau mahu merasa masakan dari negara Yemen, anda boleh mencubanya di restoran ini. Jangan terkejut datang ke sini kerana ramai orang arab berkeliaran di kawasan ini seperti berada di negara mereka.

Alamat Lokasi :


Restoran Tareem Hadramawt, Menu Nasi Arab Terbaik

Tareem Hadramawt Restaurant
No. 1,, Jalan Sepakat Indah 2/1, 
Taman Sepakat Indah 2, 
43000 Kajang, 
Selangor,

Waktu Operasi :
11.00am - 3.00am (Sesuai datang pkl 3.00pm)

Hasil Review :

Makanan : 9/10
Keselesaan : 9/10
Harga : 8/10

Nota : Review ini bukan di bayar oleh mana-mana pihak. Ianya review atas suka-suka sahaja.

3 comments

Anonymous said...

wow.. sedapnya.. terliur... huhu

p/s : hi.. sy dtg untuk blogwalking n sy dh follow blog awk ni.. :D lau sudi.. silalah follow balik blog sy ye..nk minx tolong sikit boleh? Boleh tlg check x sama ada blog bru sy ni www.1001petua.com berat atau ringan ye.. Mksud sy.. cpat atau lmbt loading.. tq..

Terowong Informasi said...

Terima kasih 1001petua.com..
kalau terliur, mkn le kat sini..huhu..

Pasal website kamu, loading laju dan kemas. Macam otai aje

Ali Aminah said...

Wow, dekat sini ada menu chicken madghout.

Hari tu ada makan dekat area TTD Groove Kajang, tapi takde menu madghout ni. Wajib datang juga ni.

Jemput juga baca review Nasi Arab Kajang (dekat juga dengan Bangi) di TTDI Grove Kajang.

Boleh baca review disini: https://foodlab.my/nasi-arab-kajang