Apa Itu Digital Signage - Terowong Informasi

Breaking News

Apa Itu Digital Signage

Digital Signage

Digital Signage atau papan elektronik yang menggunakan TV Display semakin berkembang pesat penggunaannya di Malaysia ketika ini. Pergi ke mana sahaja, Digital Signage display boleh dilihat di setiap pelusuk tanah air kita dan paling banyak adalah di kawasan bandar besar seperti Kuala Lumpur, Johor Bahru, Melaka dan banyak lagi.

Digital Signage

Penggunaan Digital Signage ini adalah untuk teknik pengiklanan yang sebelum ini kita gunakan "Banner" yang digantung di tiang lampu adat di depan kedai. Penggunaan Banner akan merugikan jika Banner tersebut mempunyai tarikh kerana ianya boleh digunapakai hanya sekali sahaja. Jadi, dengan penggunaan TV Display adalah satu cara terbaru dan terbaik untuk membuat pengunjung berhenti seketika di depan kedai anda. Ia adalah salah satu teknik dipanggil "Grab attention" kerana menggunakan sistem digital signage, anda boleh masukkan video, gambar dan scrolling text dalam 1 tv display tersebut.

Digital Signage Restaurant

Sekarang, digital signage di restaurant mula dipakai seperti KFC, McDonald, Texas Chicken dan banyak lagi restoran terkenal menggunakan sistem ini. Kos penggunaan digital signage sebenarnya tidak tinggi jika anda seorang peniaga kecil dan mempunyai sebuah kedai. Sekitar RM2,000.00 anda boleh dapat seunit media player untuk digital signage.

Untuk mendapatkan sistem yang dimaksudkan ini, anda boleh terus melayari laman sesawang di bawah ini :






1 comment