Misteri Hantu Kebaya Merah Terungkai - Terowong Informasi

Breaking News

Misteri Hantu Kebaya Merah Terungkai

Mesti Hantu Kebaya Merah Terungkai

Sejak dua tiga hari ini, timeline Facebook asyik bercerita mengenai hantu kebaya merah. Pada saat Bro melihat video yang telah tular ini, Bro beranggapkan macam ada benda tidak kena di dalam video ini. Tapi, ada juga mengambil serius dalam hal ini tetapi misteri ini sudah terungkai.

Pada pandangan Bro buat permulaan, pasti ia gimik untuk melariskan sesuatu sebagai contohnya drama, filem atau sekadar suka-suka. Tapi tekaan Bro adalah hampir tepat di mana, hantu kebaya merah ini adalah hanya gurauan oleh budak nakal. Mereka sendiri mengaku bertanggungjawab atas tularnya video ini. Berikut adalah pengakuannya :

"Aku pakat dengan 3..4 orang member..Masing2 pakai baju kebaya yg sama warna...Lepas tu..soh (suruh) depa dok di 3..4 lokasi yg berbeza.. Yg lain dok tepi jalan ja..yg last dok tgh jalan..manakala aku drive kete (kereta) siap camera..rekod sepanjang jalan..""Boh tajuk gempak2 sikit..kompom viral..sebab...masyarakat kita mudah percaya dan terpedaya dgn cerita2 camni..so apa aku dapat? Aku dapat perbodohkan org yg mengaku cerdik..hahahaha sekian cerita aku malam ni.."

Pelaku ini sengaja ingin menguji netizen yang mudah percaya atas sesuatu video yang disebarkan tanpa memeriksa berita sebenar. Sudah ada dua video yang dibuat untuk menjadikan cerita ini semakin hangat tepi hilang seramnya. Jadi, jangan ambil serius dengan video tersebut ye. Mustahil anda boleh dapat rakam hantu secara sengaja.



Video Kredit : MyNewshub

No comments