XFM Atau XFresh FM Akan Ditamatkan Operasinya? - Terowong Informasi

Breaking News

XFM Atau XFresh FM Akan Ditamatkan Operasinya?

Hackers ada terdengar bahawa XFM akan menamatkan operasi beliau. Sebagai satu-satunya stesen radio yang memperjuangkan 100% lagu industri Malaysia, XFM atau sebelum ini dikenali sebagai XFresh FM dikhabar akan ditamatkan perkhidmatannya kerana kurang mendapat sambutan daripada pendengar generasi muda lagi. Kononnya pendengar sekarang lebih gemarkan K-Pop, betul ke?Penangan K-POP punca hal ini sebenar agaknya.
Teringat satu ketika dahulu dimana pemuzik Indie berkejar-kejar menghantar karya mereka ke XFM kerana sedar dengan keupayaan stesen radio ini yang sering menjadi pilihan pendengar muda daripada seluruh negara. Kalau tak silap, band Hujan pun naik melalui stesen radio ni.
Dengar cerita juga, ia berpunca daripada band-band baru yang berlumba-lumba nak siarkan lagu mereka di stesen radio popular yang lain berbanding XFM. Apabila XFM kekurangan bahan siaran, macam mana nak tarik pendengar baru, kan?
Jika stesen radio tidak popular, memang sukarkan penggiat seni suara Malaysia untuk menyiarkan lagu di stesen radio tersebut. Sekarang ini radio popular adalah Sinar FM, Era FM, Hot FM dan Suria Fm yang mendapat tempat di hati pendengar buat masa ini. Ada ke pendengar setia XFM di Blog Terowong Informasi ini?Hehhee

8 comments

Belog Sambal Belacan said...

lyn suria fm:)

Terowong Informasi said...

suria best jugak..hehehe

Dalila Diela said...

x suke xfresh..lagu entah pa pe...sorry to say..hehehe

Terowong Informasi said...

Hackers pon nak kata mcm tu jugak tapi cover..hahaha

Admiral Anwar said...

dulu selalu layan xfm. time zaman indie tengah naik. sampai dia wat gigs pun nak join. haha. tapi sekarang dah x best dah xfm.. layan suria je :)

Unknown said...

INDIE TETAP DI HATI.... X KERANA SIARAN RADIO X FM MENSIARKAN LAGU ANAK TEMPATAN... NI X DE BAND INDIE WUJUD DALAM MALAYSIA

Unknown said...

hoi

Unknown said...

sbb industri music mlaysia laa bengong..boikot indie music..dalu dulu sampai sekarang, keturunan melayu mmg tak senang tngok bangsa sendiri maju..