Hackers Selalu Menonton Animasi Big Buck Bunny - Terowong Informasi

Breaking News

Hackers Selalu Menonton Animasi Big Buck Bunny

Anda pernah melihat animasi Big Bug Bunny di Youtube atau tempat anda belajar?
Bagi pelajar animasi pastinya tahu menahu mengenai animasi ini.
Hackers sendiri kerap menonton animasi ini kerana dengan kerja Hackers. Hackers cuma tunjukkan demo animasi ini sahaja. Tahukah anda, animasi ini hanya menggunakan software Blender sahaja tau. Ia hanya software open source sahaja tau. Cuba anda lihat animasi ini dahulu kepada yang tidak tahu menahu mengenai animasi ini.

Cantikkan animasi ini. Bagaimana mereka dapat mencipta animasi yang betul-betul detail dengan kualiti HD. Anda perlu tukarkan secara manual jika mahu gambar tersebut pada kualiti HD. Animasi ini selalu Hackers tunjukkan kepada client Hackers kerana syarikat yang Hackers kerja berkaitan dengan sistem network sedikit. Selain animasi ini, ada juga animasi yang yang tidak kurang hebatnya. Kualitinya memang terbaik. Anda juga melakukan dan membuat animasi ini sendiri kerana software ini adalah percuma. Mari tonton animasi lain yang menggunakan Blender ini :

Hackers pernah bertanya dengan pelajar UKM dan ada diantaranya seorang blogger iaitu Lina Jalil yang Hackers sempat temuramah di Mygosscon 2011, baru-baru ini. Beliau berkata susah nak buat animasi ini guna Blender tetapi memerlukan masa yang agak lama jika mahu kualiti sama seperti animasi seperti di atas ini. Jika anda mahu buat animasi sebegini, bolehlah melayari http://www.blender.org/ untuk maklumat lanjut. Mana tahu anda boleh menandingi animasi Boboiboy ke..

3 comments

LINA JALIL said...

ehh....ada nama aku..hahaha..nk buat cawan pun sikit punya pyh..apa lg buat kartoon..hihihi

Terowong Informasi said...

wei lina..blog ko dah expire ke?

LINA JALIL said...

agak la..lmbt byor domain..student kn..tp boleh je bkk sbb dh blik g blogspot..hahahah..nk tggu domain tu free blik..klau nk tgok g link ni..linajalil90.blogspot.com *lma x pdate sbb aku busy