Proton Preve Sapphire Pasti Jadi Kegilaan - Terowong Informasi

Breaking News

Proton Preve Sapphire Pasti Jadi Kegilaan

Semalam berlangsungnya pelancaran kereta keluaran nasional terbaru yang digelar Proton Preve di The Mines Convension Center, Seri Kembangan, Selangor. Preve adalah berasal dari bahasa Sepanyol dan dimaksudkan dalam bahasa inggeris adalah Prove. Ramai yang tertanya-tanya dahulu apakah naman kereta proton ini sudah terjawab.

Hackers suka dengan rekaan kereta ini kerana seperti kereta luar negara. Nampak sporty dan elegant yang ditonjolkan pada kereta ini. Tetapi satu unit edisi khas iaitu Proton Preve Sapphire yang cukup umph!!! Warna yang dikenakan ini memang sesuai dan menjadikan kereta ini bertambah garang. Kereta Proton Preve Sapphire ini dikenakan rim 18' berserta bodykit yang cukup sporty. Lihat sahaja gambar yang Hackers sediakan ini, cukup menarik bukan?

Kereta ini bakal digilai oleh peminat berjiwa muda. Sistem teknologi yang ada pada kereta ini memang tiada di mana-mana kereta buatan nasional yang lain iaitu sistem wifi 4G, Auto wiper, Auto cruise, GPS Navigator , Push start button dan macam-macam lagi. Harga pada kereta ini tidak melebihi RM73k. ia masih mampu dimiliki oleh rakyat Malaysia.

Kereta ini sudah setaraf kereta global yang lain tetapi ada sedikit komen pada dari Hackers iaitu dari segi dalamannya. Ia tidak menarik kerana padanan warna tempat duduknya. Jika diletakkan warna hitam dan sedikit warna merah pastinya ia menarik lagi. Jadi, kepada sesiapa yang meminat Proton Preve Sapphire, tunggu pelancarannya. Jika tidak rugi nanti jika terbeli model lain.

No comments