Kemalangan Ngeri Antara Ferrari Dengan Teksi Di Singapura - Terowong Informasi

Breaking News

Kemalangan Ngeri Antara Ferrari Dengan Teksi Di Singapura

Pada sabtu lepas, Singapura telah menerima satu kemalangan yang amat ngeri di sana. Sebelum ini, Singapura tidak pernah mendengar kemalangan yang ngeri ini. Kemalangan yang melibatkan sebuah kereta Ferrari, teksi dan sebuah motosikal.

Kesalahan yang berlaku ini berpunca kepada kereta Ferrari ini kerana melanggar lampu isyarat merah. Jika dilihat betul-betul, kereta ferrari tersebut memang laju dan mungkin mencecah kelajuan lebih 140km/j pada masa itu(sila lihat video dibawah). Difahamkan, penumpang teksi dan pemandu ferrari tersebut mati di tempat kejadian manakala pemandu teksi mengalami cedera parah dan penunggang motosikal mengalami patah tulang belakang. Kemalangan ini berlaku di Persimpangan Rochor Road dan Victoria Street, Singapura.

Pemandu ferrari tersebut adalah seorang ahli perniagaan berusia 31 tahun yang bernama Ma Chi. Kesan pelanggaran tersebut menyebabkan enjin teksi tersebut tercampak sehingga 30 meter. Memang teruk betul kes kemalangan ini. Mana tidaknya, ia melibatkan kereta super car..Mari kita lihat bagaimana inseden ini berlaku :