Kenapa Lembu Tidak Suka Warna Merah - Terowong Informasi

Breaking News

Kenapa Lembu Tidak Suka Warna Merah

Bull Fighting

Pasti ia memberi persoalan kepada anda mengenai kenapa lembu tidak suka warna merah, bukan? Tahukah anda bahawa lembu / seladang merupakan haiwan yang buta warna sebenarnya. Apa yang menyebabkan lembu naik angin seperti yang kita lihat di kaca TV adalah lambaian kain dihadapannya sahaja.

Bull Fighting

Pelagak Aksi, Matador yang menggunakan kain merah untuk berlawan dengan lembu / seladang itu adalah mitos sahaja. Mungkin, orang pada zaman dahulu sudah biasa menggunakan kain berwarna merah untuk berlawan dengan lembu / seladang,  jadi kita menganggap warna merah itu yang membuat si lembu itu mengamuk bila ternampak warna tersebut. Cuba anda lambai kain warna kuning atau hijau dihadapan lembu tersebut, sudah pastinya ia akan mengejar anda juga kerana tidak suka ada benda mengganggu dihadapannya. tidak percaya, cubalah tapi jangan salahkan bro ye.

Aksi Lembu / Seladang mengamuk :

1 comment

Unknown said...

New World Order , apakah perannya, dn pengaruh yang akan datag ke Negara Kita (klik sini untuk baca--> http://www.kainkapanku.blogspot.com/2014/04/new-world-order-nwo-part-1.html