Remaja Islam Pintar Di Tahan Polis - Terowong Informasi

Breaking News

Remaja Islam Pintar Di Tahan Polis



Ahmed Mohamed, seorang remaja pintar di Amerika Syarikat telah di tahan oleh pihak polis baru-baru ini kerana disyaki pengganas. Kejadian ini berlaku di kolej beliau sendiri di mana Ahmed Mohamed membawa satu alat projek khas yang diciptanya tetapi pengajar kolej terbabit melaporkan kepada polis yang kononya alat tersebut adalah bom.


Ahmed Mohamed sebenarnya mencipta satu alat seperti jam tetapi disalah anggap oleh pengajarnya sendiri. Beliau sebenarnya memang menggemari "robotic" sejak dari kecil lagi tetapi nasibnya tidak menyebelahinya kerana beragama Islam. Beliau pintar tetapi pandangan orang beliau negatif. Mengapa sesetengah masyarakat Amerika masih phobia dengan Islam sejak peristiwa 9/11 satu ketika dahulu?

Akan tetapi, ada juga sesetengah masyarakat Amerika menyokong Ahmed Mohamed atas kepintarannya mencipta alat yang yang diciptanya sendiri. Lihat sahaja dari komen dalam video tersebut, mereka membelakangi Ahmed Mohamed. Kalau pendapat bro, bro sendiri menyokong Ahmed Mohamed demi saudara seislam kita.

#IStandWithAhmed
#AhmedMohamed

A Homemade Clock Got a Muslim Boy Sent to Juvenile Detention
A Muslim boy was arrested at school in Irving, Texas, because his teachers thought his homemade clock was a bomb.
Posted by AJ+ on Wednesday, September 16, 2015

No comments